söndag 18 september 2011

Formsvacka?

Kvällsmaten, även den helt rätt. Eller not. Suck!

Det är väldigt mycket jobb i vårt liv just nu. Jag jobbar långa dagar, Daniel jobbar både dagar och kvällar, och bara att hålla näsan över vattenytan kräver rätt mycket.

Jag vet inte om man kan skylla på det. Men jag känner att vi inte riktigt hinner med livet just nu. Inte heller hemmet. Och när vi väl har tiden, så får vi liksom inte så mycket gjort. Mest sitter vi vid datorerna bara medan tvätthögarna växer och dammråttorna har kalas i alla hörn. Samt att jag har en massa idéer om allt man skulle kunna göra här men inget blir gjort.

Jag skulle önska jag kunde se det lite mer såsom Daniel: Ibland är det så. Ibland gör man mer, ibland mindre. Ibland är man effektiv, ibland inte.

Jag har inga som helst problem med att hemmet är ett enda kaos, så länge som man har valt det. Så länge man har prioriterat något annat i stället, till exempel att vara med barnen eller göra utflykter. Men att bara sitta bort tiden, nääää det är helt enkelt inte min grej!



 


 Så, skärpning krävs! I morgon ska jag se till att hemmet blir i ordning, sedan pratade jag och Cissi lite löst om att fika i morgon. Och så är jag jättesugen på att göra något kul nästa helg! Vad som helst som överväger lite det faktum att vi kommer ha en enda kväll som båda är hemma under den kommande veckan.

Suck! Till och med bloggen känns som en belastning och alla inlägg lika torra och tråkiga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar