tisdag 6 september 2011

Ctrl, Alt och Del

Kvällarna är riktigt mörka nu, vilket ju passar ypperligt om man är en ljusoman som jag :)

Det blev ingen gympa i kväll heller. Faktiskt så kommer det inte heller att bli någon tisdag framöver, eftersom det slumpade sig så att just tisdagkvällar är de kvällar Daniel kommer att jobba sent och är hemma först vid halv nio. Någon måste ju lägga de små, liksom.

Jag får hitta på annat. Kanske börjar jag på lunchgympan på jobbet, eller gymmar på gymet på jobbet en morgon/eftermiddag.



I går kväll satt Daniel och formade Cernitlera. Resultatet blev tre monster, ca 15 cm höga. De är tekniktrasselj-ar (haha) och heter Ctrl, Alt och Del.

Sådana använder man vid föreläsningar, för att folk inte ska tappa nerverna vid (ev) tekniktrassel. De ska stå där framme, och om tex projektorn plötsligt lägger av, då plockar man bort en av dem. Sedan kanske ljudet svajar, minus en j-el. Om dessutom nätet går ner, ja då försvinner den sista, och då får man helt enkelt inte använda mer tid och energi till trassel, utan då kör man på utan något alls. Bara pratar på alltså.

En cool och rolig grej tycker jag :)



Det var en liten artikel om Daniel i dagens UNT. Han är i olika tidningar flera gånger om året, av alla möjliga skäl. Förr tyckte jag det var enormt pinsamt men nu har jag lärt mig att leva med det.

Att jag tom skulle blogga om det, tyckte även Daniel var att ta i :) Men något måste jag ju blogga om! I vissa lägen får man göra sina uppoffringar, allt för sin blogg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar