lördag 10 september 2011

En rätt vanlig lördag


Typisk lördagsfrukost för Natalie: Macka med stekt ägg, iPad, och snutten vid knäna.


Idag hade vi lite planer för kvällen men insåg att det skulle bli alldeles för stressigt att "gapa över för mycket" så vi skippade planerna helt enkelt och softade hemma!

När båda jobbar på veckorna, är det mycket som ska hinnas på en lördag. Vi har en 12- åring att fira i morgon, och presenter och fika skulle fixas, utöver annat.



Idag var det åter igen rätt så somrigt väder, och vi har varit ute en hel del.



Daniel snickrade ihop tre "kyrkbänkar" (+ ett litet bord) som provisoriska sitta-runt-elden- bänkar. Så småningom ska det bli "platsbyggda" bänkar med rundare form, men tills vidare funkar det fint så här.



Korv stod på menyn, för dem som nu gillar det. Jag åt laxmackor till mat :)



SK Vide, Alex innebandyklubb, fyllde 70 år idag och det firades med en familjedag. A var dit med Jeppes familj eftersom han sov över där. När jag hämtade honom, hade han precis spelat en match och höll på att äta hamburgare (+ tårta). Han fick käka maten i bilen i stället, för vi skulle till stan...



... och köpa innebandyskor till honom för hans gamla var "för små" (eller så ville han ha nya, haha, eftersom han köpte ett par till i samma storlek...)

Eftersom man fick andra paret för halva priset, passade jag på att köpa nya tränings- skor jag med, och ser man på, mina skor var de dyraste ändå så A:s skor blev i stället "halva priset- skor" :)

Alltså, mina skor är verkligen helt otroliga! Det känns som om man rullar fram liksom, de är på något vis runda i botten :) Ett par matchande tights blev det också, så nu är det bara att komma på vad man vill träna :)



Skorna såldes i en liten påse i stället för en kartong, för miljöns skull. Smart tycker jag, för påsen kan man ju ha till att frakta sina svettiga skor i!



Jag bakade en äppelkaka till eftermiddagsfikat, enligt mitt favvo- recept jag fått av mamma för länge sedan. Mums var det!

Städat har det blivit med, och gräset klippt, och nu ska jag göra Daniel sällskap i bastun!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar