måndag 14 februari 2011

Alla hjärtans mat




Det blev riktig lyxmat idag, falukorv och makaroner, haha!

Jag skulle laga pannbiffar och potatismos, men hade för mig att något av barnen inte äter det, så för säkerhets skull blev det lite falukorv också. Och pasta i stället för mos, eftersom det blev lite tidsbrist (vi har never ever i vårt liv lagat, eller ens ägt, pulvermos. URK!).




Både pannbiffarna och korven var i alla fall hjärtformad :) Och så en goooood sås till...

Hjärtformade värmeljus i hjärtformar!



En hjärtformad omelett fanns där med, samt tomat med mozzarella och blomkål till mig och Daniel i stället för pasta.





Sedan blev det hjärtformad fika, godis och nötter!




I mataffären fick jag denna ros, och...






...när Daniel kom hem, 7 st. till!




Efter mathandlingen hade jag lovat Pärlan att vi ska kolla i leksaksaffären efter doktorssaker, något hon tjatat länge om. Vi hade tur, det fanns en sista väska kvar!
Hon ville även ha hjärtformade ringar och "nagelsmycken", så det fick hon så klart!




Så här kan förresten LCHF- frukost se ut när man varken har ägg eller yoghurt hemma, haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar