måndag 21 februari 2011

Kära Herr Scandic!

Jag och min familj uppskattar verkligen Er hotellkedja, och är återkommande gäst hos Er. Det mesta faller oss i smaken, men i flera år har jag gått och undrat över era små meddelanden i badrummen. Jag vill inte påstå att de är fulla av syftningsfel, men i vissa fall krävs en betydande ansträngning för att förstå budskapen.



Vi vill uttrycka vår tacksamhet över att ni slutat med tvål i pyttesmå förpackningar, som ju uppenbarligen gjorde gästerna smutsigare än innan. Dock har vi svårt att tro att denna tvål gör miljön renare, oavsett förpackningsstorlek.

Visste man inte bättre, skulle man till och med kunna få för sig att syftet i första hand har varit att spara pengar. Tur att vi förstår att allt handlar om att bevara naturen!



Jag skulle önska ytterligare ett klistermärke under denna, lämpligtvis med en kort förklaring till på vilket sätt världen blir bättre av att jag torkar mig? Förhindrar det oljeutsläpp i världshaven? Är det lösningen till energiproblem? Eller hjälper det till att bättre fördela födan mellan världens länder?

Oavsett vilket av de ovanstående som är svaret, lovar jag att aldrig, aldrig strunta i att torka mig efter duschen. Kanske kunde vi bli en exempelfamilj som ALLTID torkar sig TVÅ gånger, allt för en bättre värld!



Härom dagen hade jag glömt att packa med både min bakmaskin, frimärkssamling OCH keramikförbränningsugn!
Som tur är, råkade jag få syn på ert löfte om att även detta (och lite till) finns att köpa i shopen på 2 kvm i lobbyn, dygnet runt. 
Döm om min förvåning när INGET av ovanstående fanns till salu! Jag förmodar att sakerna endast var tillfälligt slut efter att ovanligt många gäster glömt packa just dessa saker den dagen.

4 kommentarer:

  1. Ha ha ha, klockrent! Information kanske ska vara just information och inte försöka ge sken av nån sorts mysigt småprat med hotellgästerna :-)
    /Theresa

    SvaraRadera
  2. Exakt! Säg som det är så folk inte behöver läsa mellan raderna, haha!

    SvaraRadera
  3. Jo, jag tror det går att kommentera:)
    Hoppas att det funkar bara. Kul att se dig idag och här kommer en länk till min blogg, som utlovades: www.froken-fia.blogspot.com

    Fia på Bullerbyn

    SvaraRadera
  4. Hej Fia, tack för länken, ska kolla på den i morgon. Så vi har koll på varandra :)

    SvaraRadera