onsdag 9 februari 2011

Vård av frisk unge...



... har jag haft idag! Inte minsta fel har det varit på Natalie. Så onödigt, men även så omöjligt att veta i förväg, så hängig som hon var i går kväll.

Vi hade i alla fall en riktigt skön morgon med många lästa böcker och en massa mys!




I går trodde jag att det skulle bli en lugn och skön dag idag, men nja... riktigt skönt att få åka till jobbet och vila upp sig i morgon! Disk, tvätt, strykning, matlagning, plockning och skjutsning/hämtning hos kompisar har fyllt varje minut av dagen.

Jonte var hemma med Natalie en stund, så jag kunde åka iväg och handla mat. Var även förbi apoteket för påfyllning av det viktigaste, laktostabletter till J och B samt Flux fluorsköljning till Alex. 



Se så fina lyktor som nu står på soffbordet, värsta Tine K- vibbar men till ett helt annat pris eftersom dessa kommer från Rusta :)



Länge sedan jag fotade middagen, haha. Det beror nog på att detta med LCHF inte längre är lika spännande, utan allt går faktiskt på rutin nu. Vi har inga svårigheter att anpassa den vanliga middagsmaten efter dieten.

Idag blev det i alla fall färdigmarinerade kycklingklubbor med gräddfilssås (och med ris till barnen), vilket inte är min favvo-rätt precis. Barnen däremot, de delade på 2,2 kg kyckling!

Tur det finns en hel Brie- ost i kylen, jag är faktiskt rätt hungrig!




Morotskaka har jag också bakat idag, enligt Leilas recept så klart! Den är såååå god och så får man inte ens en liten bit, snyft :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar