lördag 26 februari 2011

Life is too short not to buy beautiful things!




Igår efter jobbet åkte jag en sväng till Fullerö handel utanför Uppsala. Man skulle utan större svårigheter kunna ruinera sig på det stället, så mycket fint som det finns där!





Det jag skulle ha var denna lampa till Natalies rum. Innan jul var jag och min kompis Cissi till Fullerö, och vi båda förälskade oss i dessa orientaliska lampor, som finns i alla dess färger, former och storlekar. Sedan dess har jag velat ha en till Natalie, och vilken tur jag åkte dit just nu, för det fanns bara en vit kvar.

Denna lampa är bara såååå otroligt fin!!! Men...kanske jag ändå borde tagit en i ceriserosa? Eller blir det för mycket rosa i hennes rum i så fall? Ohhhh jag vet inte...




En kuddfodral från SIA till Natalies säng blev det också. Jag passar på att frossa i ljusrosa så länge Natalie inte säger ifrån!




Fin förvaring till alla hennes småpryttlar kan man inte få för mycket av. Dessa burkar och muggar från Green Gate har jag velat ha länge nu!





Alltså, det här tycker jag är helt otroligt! Jag visste inte att man kan köpa Kungsängslilja i kruka, har aldrig sett det tidigare annat än i naturen! Även det fanns på Fullerö handel...

Detta naturens underverk, en schackrutig blomma! Upplands landskapsblomma, som även är motiv på en handdrejad gräddkanna och sockerskål vi fått i bröllopspresent.




Just den här storleken av vas hade vi inte. Två stycken Madam Stoltz- vaser fick följa med hem.



En blank hamrad zinkkruka känns som ett absolut måste just nu, haha!



En tupp till Påsken, tillräckligt ful och färglös för att tålas.

Den fick bara provstå på bordet. Nu ligger den i skåpet och väntar på Påsken.



Det jag skulle ha men som inte fanns (var slut) var en till tandborstmugg från Cult Design. Oliver och Natalie delar på en som det är idag men båda skulle behöva egna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar