fredag 11 februari 2011

I stormens öga




Idag vaknade jag vid halv sex- tiden av att Oliver och Alex gick runt och letade efter ficklampor. Det var strömavbrott och becksvart och Oliver var livrädd och grät.

Han fick komma till vår säng och Alex kunde somna om. Friden varade i en kvart, innan Natalie vaknade och började gråta för att det var så mörkt inne hos henne.

När båda väl var i vår säng, så kom strömmen som tur är tillbaka. Jag och barnen steg upp och satt och gosade oss i fåtöljen under filtar i det ganska kalla huset i nästan en timme, medan väggarna knakade av stormen.

Lite svårt att fånga på bild hur vinden viner och snön yr!

Det kommer garanterat inga skolbussar idag, så Oliver och Alex fick också stanna hemma.




Ohhh jag är så glad att jag skulle vara hemma idag! Vid 8- tiden väckte jag Daniel, som bara skulle skotta fram bilen innan frukost... han har seriösa planer på att ge sig ut i stormen lite senare idag...



Så här såg utgångsläget ut...



... och, ja, sedan dess har jag inte sett till honom :)



 Få se om vi får några gäster idag och i så fall vilken tid...
 
 

Här inne har vi det i alla fall varmt och skönt nu!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar