lördag 26 februari 2011

Sportlovet...

... är snart slut, bara den här helgen kvar. Vi hade en varsin dag med barnen, jag min vanliga lediga måndag och Daniel fredagen i går.

I måndags var vi på en shoppingrunda, vi köpte kläder, skor och lite annat och avslutade turen med en fika på ett café.

Tisdag, onsdag och torsdag har barnen fått roa sig själva. Vi hade planer på en gemensam ledig dag i Kungsberget men dels har det ju varit istidstemperatur hela veckan och dels hade vi båda lite väl mycket på jobbet just denna vecka.

Det har inte gått någon nöd på barnen. De har sovit länge, varit hos kompisar, spelat data, pysslat, varit på stan och lanat (de stora).




I går var Daniel ledig, och hela stora gänget var till Cosmonova på Naturhistoriska i Stockholm. De såg en 3D- film om dinosaurier, och det var första gången någonsin Natalie var tillräckligt stor för att få vara med. Hon var jättemodig! Jag tycker det är lite halvläskigt med sånt där, men inte hon inte...

Efteråt blev det Pizza Hut- buffé. Så avis jag blir!



Natalie köpte en dinosaurie- pysselbok efter filmen, och det är helt otroligt vad de små suger i sig information! Hon har memorerat massa fakta hon hörde i filmen, till exempel vilken dinosauriesort som levde för 61 miljoner år sedan (haha, jag kan inte skriva det här för jag har redan glömt bort vilken det var...).



Ett varsitt nytt dataspel köpte de också. Här hjälper Benne Natalie med hennes hundvalpsspel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar