måndag 14 februari 2011

Vilken tur jag fick 7 röda rosor av Daniel...

 

  ... såg precis på Aftonbladet vad det betyder, vilken tur va ;)

 
Det här betyder färgerna:
  Blått: Jag vill bli vid din sida tills jag dör.
  Gult: Du är solen i mitt liv.
  Lila: Jag önskar dig lycka och välgång i livet.
  Orange: Jag är din trogne vän.
  Rosa: Jag är förälskad i dig och lovar att vara trogen.
  Röd: Jag räknar dagarna tills vi ses igen.
  Vit: Jag tror på din oskuldsfullhet.
Det går också att kombinera färgerna och få nya betydelser. Till exempel antyder en bukett med blåa, vita och röda blommor att det handlar om ett frieri. 

...och antalet betyder:
  En blomma: Du är mitt allt.
  Tre: När får jag träffa dig igen?
  Fem: Jag gör vad som helst för dig.
  Sex: Jag tvivlar på det du säger.
  Sju: Jag älskar dig.
  Tio: Vill du gifta dig med mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar