måndag 28 februari 2011

LCHF- summering

Detta har jag ätit till frukost, haha! Inte stenarna dock...

Idag är det 6 veckor sedan jag påbörjade LCHF, så från och med idag äter jag som vanligt igen. Jag har faktiskt varit konsekvent hela tiden, bortsett från tre stycken "fusk".

Det var ett roligt och intressant experiment. Jag hade inga besvär av kosten, förutom liiiite huvudvärk de två första dagarna. Däremot har jag mått bättre än vanligt i många avseenden, till exempel får man inga blodsockerdippar som gör att man blir trött och grinig på eftermiddagen. Det är tack vare att insulinnivån håller sig stabil hela tiden i och med den här kosten.

Men jag är ändå glad över att det nu är gjort! Jag tror inte någon diet är bra för kroppen i det långa loppet. Dessutom är det lite bökigt att behöva avstå från fikat man blir bjuden på, att inte kunna köpa något annat än ost och nötter om man blir akut hungrig, att inte kunna välja fisk i matsalen för att den är panerad... 

Det jag saknat mest är, överraskande nog, läsk! Helst Cola. Jag som inte dricker särskilt mycket läsk i vanliga fall, konstigt.

Och så har jag gått ner i vikt också, haha, även om det inte var det primära på något sätt. 2-3 kg tror jag, vet inte så noga faktiskt.


Idag ska jag äta mackor till lunch, pasta till middag och frukt till mellis, sååå gott det ska bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar