fredag 11 februari 2011

Terveisiä Suomesta

Suomi- choklad högst upp på Babell- fatet, med ny smak: blåbär!


Nä, båten var inte alls försenad och det hade inte gungat heller särskilt mycket!


Ja, vi klarar vårt godisbehov ett tag framåt...


Som vanligt fick man så mycket godis, bakverk och saker så det blev bara pinsamt till slut...




Hemstickade strumpor, handskar, prylar till barnen, en låda med texten "Memories", finskt kaffe, flera löpare, Pentik- ljushållaren på bilden... Det är lite lustigt med Pentik förresten, förr i tiden tyckte jag de gjorde så himla fina grejer, nu tycker jag nästan allt är - ja, direkt fult (mamma hade med sig en Pentik- katalog)! Så uber- finskt på något sätt... eller kanske är det bara att vårens färg verkar vara gräsgrön och det är väl den färg jag gillar minst, efter gult då...



Gott fika vi bjuder, tycker jag själv i alla fall, haha!




Och vädret har varit minst sagt varierande idag! På förmiddagen stillade stormen sig och solen kom fram, och det blev den finaste dagen! Barnen lekte ute i den nyfallna snön i flera timmar. Och som vanligt, grät Natalie när alla andra ville gå in och jag fick locka in henne med löfte om bad! Det finns inga gränser för hur länge hon trivs ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar