måndag 30 maj 2011

19 år!


Idag har jag och Daniel varit gifta i 19 år!!!

Inte helt illa pinkat, nästan så man blir imponerad själv :) Och en heeeeel massa gillanden på Daniels Facebook- status idag :)

Vi försökte fundera om det finns någon bröllopsbild i digital format, men vi tror inte det finns någon *korsar fingrarna och visslar lite*. Hehe, vi kan säga att det är preskriberat vid det här laget ändå ;)



Jag fick 19 stora röda rosor, så vackra!

Snart ska vi mysa med lite gott i soffan, för att fira oss...



Idag har jag gjort något jag haft ångest för en längre tid, nämligen putsat ALLA fönster, uppe och nere, invändigt och utvändigt (+ tagit loss spröjsen och torkat av...). Vi har ju ett antal så ja, det tog typ hela dagen!




Fast nu känns det som helt klart värt, när det bara GLÄNSER åt vilket håll man än kollar!

Jag har även hunnit vara till stan och köpa ännu mer kläder, den här gången till Oliver, Alex och Benne. Faktiskt ingenting till mig och Natalie, ganska otroligt :)
Köpandet tar liksom aldrig slut när man är sju stycken...



Irisarna är snart överblommade. Underbart är kort!

I bakgrunden springer barnen med Ossian i koppel...



... han fick nämligen rastas under tiden...



... Daniel fixade en utehage till buren av två kompostgaller.

På kvällarna kommer vi stänga in honom, men på dagarna får han nog vistas i hagen, åtminstone om vi är hemma.

Han är sååå förvånad över sin nyvunna frihet och hoppar och skuttar runt utan paus, puttar på gallret med nosen och undersöker varje springa :) Det var på tiden med lite skutt- rum till honom tycker vi :)

3 kommentarer:

  1. Emma (jobbkompis)30 maj 2011 kl. 21:38

    Grattis!

    Jag måste kommentera; du skrev (tidigare) att när du för en gångs skull hade en ledig kväll så bloggade du - jag är värre, när jag har en ledig kväll så läser jag DIN blogg...

    //Emma

    SvaraRadera
  2. Haha, Emma, håller med att det är snäppet värre :) Ses i morgon!

    SvaraRadera
  3. Kul för Ossian med en "rasthage" :)
    Hoppas att han inte gräver stora tunnlar i gräsmattan och hamnar i grannarnas grönsaksland...det hände med våra "foster-kaniner" en sommar....

    SvaraRadera