måndag 23 maj 2011

Läkarbesök och Stora Shoppingdagen

Vi måste ha Sveriges vackraste läkarmottagning! Inomhus är det lika fint...

Följetongen "Olivers nattliga hosta" nådde i natt till helt nya höjder. Han och jag satt i fåtöljen så gott som hela natten och han hann knappt dra in luft mellan hostattackerna. Han klarar sig rätt bra ändå, och kan sova en kvart här och där, men jag är faktiskt totalt slut!


Gott kaffe bjuder de också!

Så idag bokade vi en läkartid, och det var som jag trodde, det är inget fel på honom :(

Det måste vara någon elak virus som plågar honom och det finns inget att göra, annat än det vi redan gjort: Nässpray, luftfuktare, högläge, hostmedicin, astmainhalator och allergimedicin.

Jag tiggde till mig recept på en bättre sorts hostmedicin i alla fall. Den innehåller morfin så de är lite restriktiva med att skriva ut det till barn, men jag vet av erfarenhet att den funkar. Och faktiskt har han sovit i över en timme nu!



Jonte och Benne har köpt en försenad födelsedagspresent till lillebror. Lasersvärdet och formen på paketet skvallrar en del om innehållet :)




Efter läkarbesöket stack vi till stan och åt lunch på MAX. Sedan gick vi i ett par timmar och gjorde lite ärenden samt shoppade kläder.



Lite fräscha sommarplagg till de två små. Tanken var att jag skulle få något nytt men det gick inte, Oliver och Natalie älskar att shoppa kläder åt sig själva, haha. Så jag skjutsade dem hem och åkte in en sväng till och kunde i lugn och ro shoppa både det ena och det andra. Värsta lyxeftermiddagen med andra ord!

Nu är äntligen alla måsten avklarade och jag sitter med en kopp kaffe. Daniel kommer att vara borta ända tills torsdag kväll. Saknar honom redan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar