fredag 6 maj 2011

Små nattgäster




Vi har en spännande kväll och natt framför oss, med två små tjejer som ska sova över här. Det är vårt gudbarn/fadderbarn Laila, 1.5 år, och storasyster Elvi som är 5 år och Natalies kompis. Tanken är att vi även ska vara barnvakt åt dem i morgon, men vi får väl se hur det går... de små damerna är inte vana vid att sova borta och det har redan varit en hel del tårar! Ingen av dem har heller somnat trots att klockan närmar sig 10... poooh! 

Jag sov dessutom bara drygt 5 timmar i natt. När jag var och handlade igår, ringde min kompis Cissi. Hon fyllde år (vilket jag glömt bort, fy på mig!), och jag blev sugen på att åka förbi på en fika och gratulera. Det var verkligen jättetrevligt och det blev seeeeent innan jag var hemma!




Barnen har försökt på olika sätt att få ut kaninen från buren, men den är rätt skygg ännu. Vi måste bygga om buren så att man lättare kan få ut den. 

Olivers knep var roligast tyckte jag, att klä ut sig till en kanin, haha!



Och här har vi Olivers fina kalasinbjudningar som Daniel gjort och som Oliver idag fått dela ut i klassen och bland grannkompisar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar