lördag 7 maj 2011

En helt underbar dag!


Två egyptiska, jätterika tjejer som fått alla sina smycken av Egyptens kung :)

Lika dåligt som tjejernas besök började, lika bra har det gått sedan dess! Elvi och Natalie somnade så fort de kom i sina sängar, och Laila stod och surade i dörröppningen helt tyst i en halvtimme, för att sedan somna på två röda när jag la mig bredvid henne en stund.

På natten skrotade hon vaken och grymtade i en timme ungefär, men hon steg inte upp så hon fick hållas. Vid 4- tiden trodde Elvi och Natalie att det var morgon, men efter tillsägelse somnade även de om på en gång. Först vid 8- tiden steg alla upp, och då hade jag redan legat vaken en bra stund :)




Elvi är en riktig liten primadonna!


Förmiddagen grejade vi med lite olika saker. Barnen lekte, gick in och ut och trivdes.






Sedan åkte vi till Fjällnora friluftsområde för en liten vårutflykt. Första obligatoriska stoppet är förstås vid djuren.







Medan en del av oss roade oss med blomplockning, fotgrafering och gungor...



... lagade sig maten nästan av sig självt :)



En liten Laila knallade runt runt runt...




Alexander och Oliver prövar fiskelyckan. Någon lite mört fick de upp.






Sedan käkade vi, och fikade, och grillade marschmallows. Jag åt sushi, en riktig skogsmat- not :)




Vid badstranden, lite skön vattenlek. Tjejerna var sååå sugna på att bada, men efter löfte om att få bada badkar hemma, gick de med på att inte hoppa i :)



Klädseln varierade mellan vår och sommar, beroende på solen och aktivitetsnivån. Jag har visst helt kommit bort från småbarnsrutiner och glömde både blöjorna och napparna hemma. Vi fick köpa en blöja av en annan familj, och nappen behövdes inte som tur är.



Jag och Daniel låg i den varma sanden och barnen lekte tills det var dags att åka hem. Vi alla var överens om att dagen varit perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar