söndag 1 maj 2011

Valborg 2011



Vi hade en supermysig valborgsmässoafton i går kväll med god mat, gott fika, trevliga folk, allsång och sjöutsikt. Vädret hade kunnat varit varmare, för övrigt finns inget att klaga på :)



Jag grillade en bit färsk tonfisk i stället för den eviga laxen. Jättegott var det, men visst saknade jag laxen lite ändå, hahahaha! Men med potatissallad och tsatsiki till är ju nästan allt gott.



Kalle till vänster med familj är det...



... som bor med den här inte helt usla utsikten över sjön Valloxen! Daniel förser sig av all maten. Vi kör oftast knytkalas, alla tar med sig mat ungefär till sin egen familj och så lägger man ihop allt.



Vid elden frös man faktiskt inte alls. Och barnen satt ju inte precis stilla, så det gick ingen nöd på dem heller. Mitt i när vi satt här fick vi veta att en av Daniels bästa kompisar blivit morfar för bara timmar tidigare! Börjar vi bli gamla eller?



Hugo, Alex och Oliver åt en varsin korv i förbifarten.



Fikabordet gjorde att vi hastigt och lustigt...



... bestämde oss för en LCHF- paus, haha! Våra snygga Starbucks- termosmuggar är de bästa vi haft. I vanliga termosmuggar svalnar kaffet aldrig, man får hälla upp det ett par timmar innan man vill dricka det, typ. Men dessa håller värmen alldeles lagom perfekt faktiskt :)



Ungarna skulle så klart ut till sjön med trampbåten!



Marschmallows var slut på ICA då vi skulle handla. Som tur är fanns även det att finna här :)



Vid 22- tiden varje år avslutas firandet inne i Knivsta, på andra sidan sjön, med ett stort fyrverkeri. Vi åkte så vi hann se det, och det var verkligen jättefint! Tyvärr hade jag slut batteri på kameran.

På väg hem såg vi inte mindre än fyra eldar. När småbarnen lagt sig, satt jag, Daniel och Alex kvar en stund och myste med munkar och sima.



2 kommentarer:

  1. Robert i Amerika3 maj 2011 kl. 05:15

    Valborgs är en mysig tradition som jag saknar.

    SvaraRadera
  2. Hej Robert,

    jag det var ett sånt där riktigt traditionellt valborgsfirande i år, exakt som för 20 år sedan. Tänkte faktiskt på er, och annat folk som varit med under åren men nu bor annanstans.

    SvaraRadera