torsdag 26 maj 2011

Sektionsdagar i Norreda




Vi började tisdagen med att åka och handla ingredienser till middagen vi skulle laga tillsammans samt frukost, lunch till dag två, fika, snacks... you name it!




Lunchen på tisdag bestod av "Italiensk tallrik" vi tagit med oss från restaurangen på jobbet. Efter maten fikade vi Carinas jättegoda chokladmuffins.



Nästa punkt i programmet var olika diskussions- och samarbetsövningar. Vår grupp paxade bryggan :)



Middagsförberedelser. Jag, Alma och Tesfai hade hand om efterrätten. Trots att vi valt världens enklaste efterrätt, Pannacotta, lyckades vi nästan sabba allt ett antal gånger :) Emellanåt gick det lite högljutt till...




... men resultatet var ändå både gott, vackert och lyxigt :)



Förrättsgruppen Benita och gänget...



... lagade en superfin och god räkcoctail med överraskande smakkombinationer såsom avocadokräm, mango och tabasco!





Huvudrätten bestod av grillat...



... och till det världens godaste potatissallad!



Middagen var inte bara god utan även enormt trevlig och bitvis nästan hysteriskt rolig :D





Dag två började med frukost och sedan lite till allvar i form av presentationer och intressanta diskussioner.




Lunchen åts ute igen och bestod av färdiga pajer och sallad.



Visst att jag fotar allt som rör sig (samt allt som står still :)), men det finns de som är värre :) Tiina är grym på att fota fina bilder!

Efter två superroliga dagar hade vi en lika lyckad sommarfest i går kväll, och idag har jag varit på kurs hela dagen. I morgon väntar ytterligare en kursdag, och jag misstänker att jag kommer att vara lagom mosig efter den...

Snart borde Daniel vara hemma...

3 kommentarer:

  1. Du är själv en grym fotograf Merja, det blev jättefina bilder :)

    SvaraRadera
  2. Håller med Tiina! Så fina bilder.
    Vad skönt och skoj vi hade det där, borde upprepas årligen!!

    SvaraRadera
  3. Hejsan, sitter och tittar på dessa bilder igen, skulle du ha ngt emot att skicka filerna till mig? Det fanns många fina bilder och särskilt de på A...med tanke på mitt kommande projekt du vet...//Tiina

    SvaraRadera