fredag 20 maj 2011

En solig VAB- fredag

Snart dags för Irisarna att slå i blom...

Vår lilla Oliver hostar nätterna igenom, och det blir bara värre och värre för varje natt. I natt låg hela familjen vaken och lyssnade på det eviga kraxandet. I två timmar satt jag med honom i fåtöljen för att sittande läge är det enda som hjälper lite.

Innan Daniel åkte på morgonen, var jag förbi jobbet och hämtade datorn för att jag egentligen borde varit färdig med en grej idag. Har jag jobbat något då? Inte en minut, haha, det har varit alldeles för fint väder för det!



Förmiddagen var seg. Båda barnen hostade och var både hängiga, gnälliga och bråkiga och jag var sååå trött efter nattens vak! Men efter lunch vaknade vi till liv, och upptäckte att solen sken, och sedan dess har vi varit ute :)



Jag klippte gräsmattorna...



... och rensade rabatterna från ogräs, av bara farten!



En glasspaus på altanen.



Fredagsmyset började med grillning och ska snart fortsätta med salmiakchoklad. Och sedan blir det tidig kväll, för -suck- hostandet har börjat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar