tisdag 3 maj 2011

Olivträd





Jag var och handlade mat tidigare, och kunde inte motstå att köpa ett olivträd, även om jag vet att:

1. olivträd är extremt svårskötta.
2. jag har inte precis gröna fingrar.
3. mitt förra olivträd levde väl i en månad.


Meeeen de är ju så fina! Dessutom måste det väl vara smart att köpa ett nu, eftersom det ju är övervintrandet som är det stora kruxet. Vem har ett förråd med medelhavs- utomhus- vinter-klimat och -ljusförhållanden egentligen?

Om jag hinner, innan den dör, så ska jag köpa en fin kruka till den. Antingen en i blank metall eller en lite grånad pilkorg, tror jag det blir.



Köpte även jättepasta till kasslersåsen, för att skoja till det lite på en vanlig tisdag. Det kanske inte syns hur enormt stor pastan var, men det är 500g i varje påse. De var inte några snabbmakaroner heller precis, koktiden på dem var 17 respektive 25 minuter :)



Synd att det är frost på nätterna igen, mina astrar vill verkligen UT!!!



Nya AiH kom idag, och jag hade sett fram emot en mysig stund bläddrandes den samt en kopp kaffe (Daniel är på vägföreningsmöte hos grannen), men dessvärre har jag kommit på en hel radda med saker jag måste göra i kväll så det blir inget tidningsmys... Upptäckte precis att jag inte läst förra numret heller, haha! Våren är verkligen högsäsong för allt!

Nu ska jag beställa kalassaker till Olivers kalas (han vill ha Lego Star Wars- kalas), planera tårtan för att kunna beställa sockerpastan, skriva inbjudan (texten) så Daniel kan göra fina inbjudningar, vika tvätt och lakan, kolla vad som behöver handlas till bakning i morgon samt kolla hur jag hittar till Fäboden, för i morgon ska jag och Natalie hämta hem kaninen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar