söndag 1 maj 2011

Torrköttstider hej hej


Ser inte sååå aptitretande ut i mina ögon, höhö!

Ett säkert vårtecken i Lappland är, att torrköttet till slut är färdigt. Min man och därmed även mina barn har ju en rejäl dos lappblod i sig, och särskilt Jonte och Benne är väldigt förtjusta i att vara hos sina kompisar och släkt i Kiruna. Det medför att de får en helt annan insyn i lappkulturen än vad jag har.



Det godaste Jonatan vet i hela världen är torkat renbog. En av hans kompisar som bor där uppe har torkat kött själv för första gången i år, och Jonte var överlycklig när han fick köpa en stor bit av honom. En sådan här bit går på jag vet inte hur mycket i affären, så det gäller att ha kontakter i torrköttsbranschen, annars har man endast råd med smakbitar :) Här skär han varsamt bitar av dyrgripet...



... för att sedan festa med det i sitt rum :)


Jag då? Jag är supertrött (igen), hoppas verkligen att det beror på allergin och/eller allergimedicinen, för det skulle ju innebära att det i alla fall kommer att bli bättre. Jag har faktiskt jobbat idag, 6 supereffektiva timmar utan så mycket som en matpaus (bara massa kaffe och nötter :)), och jag fick gjort lika mycket som på två vanliga arbetsdagar! Det är en njutning att inte ha ett enda möte, telefonen ringer inte, WebEx plingar inte, ingen (förutom Securitas- vakten) kommer förbi och inte ens mail dimper ner i inkorgen!

Tja, alltså, det är skönt att ha det så i en dag, sedan skulle man nog bli galen :) Men man får mycket gjort!


Jag och min kompis Ingela hade planerat att åka på en 40- årsfest i kväll (Anna B), men jag orkade faktiskt inte ens det. Om bara 10 år fyller hon ju 50, haha, jag får satsa på det i stället! Kvällens plan är i stället att deklarera. Det är svårare att komma ifrån...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar