söndag 8 maj 2011

Alex, vår stjärna!

Så här vill jag se min Alex!

Vår stackars Alex har haft ont i sitt knä i en månads tid. Vi har varit till doktorn, och sedan dess väntat på den utlovade remissen till ortopeden och röntgen som aldrig kom. I morse tyckte jag att han nästan verkade lite apatisk, jag menar, han äter starka värktabletter dagligen och har ändå ont hela tiden. Han, den sportigaste av alla våra barn, haltar till skolbussen, sitter på en bänk alla raster och ser på när alla andra spelar fotboll (som är hans passion), han haltar hem och sitter i sängen med sin dator i knäet resten av dagen.

Så därför åkte Daniel till akuten med honom i förmiddags. Efter hela dagens köande på olika avdelningar och till diverse provtagningar, kom de för en timme sedan äntligen hem med en 10 dagars penicillinkur. Han har halsfluss i knäet, hur otroligt det än kan låta!!!

Jag pratade med en bekant idag som är doktor, och hon sa att i just den här för- pubertala åldern är knäskador och - problem otroligt vanliga. Diverse krämpor ger symtom i knäna, tydligen till och med halsfluss då!!!





Det är så vackert i naturen just nu! Fotade några mobilpics på min ensamma söndagspromenad...





Och så är det mors dag i Finland idag, vilken tur jag kom på det och kunde ringa och gratta! Vitsippan är morsdagsblomma nummer ett i Finland, och jag är fortfarande lika fascinerad av dessa vita mattor som täcker varje vrå sedan ett par veckor!




Vilket underbart väder det varit idag! Äntligen har värmen återvänt. Barnen har njutit av varje sekund, så klart!

Hörde förresten att Laila varit extremt grinig hemma idag! Stackars liten, hon ansträngde sig säkert jättemycket igår för att vara så duktig som möjligt!



Och sist men inte minst, hur underbart är det inte att få blommor av sin man appropå ingenting, bara som en total överraskning!


För övrigt är det inte precis lugnt hos oss just nu! J och B har ett helt gäng halvt hormonstinna tonåringar på besök, och det har hela tiden alla jordens ljud för sig, från hysteriskt skratt till bröl och ylanden :)

Märkligt ofta sammanfaller deras vilja till att samla HELA gänget vid en viss Judiths besök i trakterna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar