måndag 9 maj 2011

En sommardag!

En ny liten plantering vid lekstugeverandan. Fick även astrarna i jorden idag!

Alltså, vilket väder det varit idag, +27 grader mest hela dagen!

Jag har haft en del måsten, har bland annat tvättat, fyllt och tömt flera maskiner med disk, städat hela huset, handlat mat, varit på Olivers utvecklingssamtal osv. Fast lite har jag med hunnit njuta av vädret!




Oliver fick stanna hemma idag eftersom Alex också gjorde det, mest faktiskt på grund av att jag då slapp stiga upp halv sju och följa honom till skolbussen. Det är lyxen man får unna sig när man går på 6- års, det var jag och hans fröken Marie överens om!






Somrigare än så här kan det nästan inte bli! Sommarens första jordgubbsfest på altanen efter lunch.



Jag hämtade ut paketet med Olivers födelsedagsgrejer. Temat på kalaset blir Lego Star Wars, som synes.



Lilla Alex bytte matlagningsdag med Benne (eftersom han hellre chillade i Stadsparken med sina kompisar efter skolan :)). Alltså, han är helt grym kock faktiskt, för att bara vara 11 år! Hemmagjorda kycklingspett med pastasallad slängde han ihop, på bara tre kvart dessutom!!!





Vi provade något nytt med Ossian idag, nämligen gå med koppel. Först skuttade han jättemycket men sedan så hittade han en hög med brädor och ville bara sitta under den och kura. Men barnen tyckte det var jättekul, så det ska vi försöka att få till ofta! Som belöning fick han en skål med gurka, sallad och morot.



Ehhhh visst går det lysande med LCHF :) En bit choklad följde med nya Sköna Hem idag, så det var liksom inte mitt fel :) Dessutom är Daniel på konferens i tre dagar, så därför behövde jag en bit choklad!

Det är lite knepigt för Jonte och Benne är just nu på sitt absoluta favvo-sommar-syssla, nämligen spelar beach- volleyboll med sitt gäng vid Särstabadet. De åkte med moppen och egentligen tycker jag att jag borde sitta vaken och vänta hem dem, men jag kommer inte orka. Det brukar Daniel sköta i vanliga fall!

Det slutar nog med att jag nöjer mig med en påslagen mobil invid sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar