torsdag 24 november 2011

Bakning av slottsruin

När man inte har något annat att visa, så bloggar man dagens middag :) Jag hade ingen aning om vad jag skulle laga till idag, så Oliver fick önska. Det blev lasagne, ett bra val tyckte vi alla!


Idag slutade jag i "vettig" tid, för att skjutsa Alex till innebandyn. Det var såååå skönt! Jag hann både gosa med barnen och sova en stund i fåtöljen innan matlagning.



Jag och Cissi skulle träffats i kväll, men hon och alla barnen är sjuka, så det blev inget. Därför fick jag för mig att jag skulle testa min nya jättecoola bakform, som jag beställde för ett par dagar sedan:



Den är av silikon och ser ut som ett slott. Jag hade hoppats på ett par efterföljande recept, men icke. Därför gjorde jag vår favorit- chokladkaka, som är väldigt luftig och...



... haha, det var nog inte precis luftig kaka man skulle bakat i den här formen :) Det blev en slottsruin i stället...



... men vilken tur att formen inte påverkar smaken :) Jag och Alex festade med ruinerna tills vi nästan storknade!

Jag var nyss över till våra grannar som är i Thailand sedan i söndags. Jag har lovat att vattna blommorna medan de är borta. Det är bara det att... ja, det var väldigt mörkt och liksom ödsligt, och så hade de inte (hunnit?) samlat växterna på ett ställe utan de fanns överallt! Jag vågade helt enkelt inte gå runt i alla rum just i kväll... Jag gör det på lördag i stället då det är ljust ute och inte lika läbbigt :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar