söndag 20 november 2011

IKEA- söndag

Jag, Daniel och Alex åt något nytt IKEA börjat med, nämligen trerätters! Supergott!


Idag körde vi på en riktig Svensson- klassiker, nämligen en familjetur till IKEA på en söndag :) Vi gick runt på möbelutställningen, och SUCK så mycket nytt och fint det fanns!!! Brukar inte hitta så mycket jag gillar, men idag hade jag kunnat möblera ett par hus av bara farten med allt nytt, fint och vackert!



När det var dags att äta, hade vi tur som fick ett bord! Det är ett populärt ställe på söndagar det där blågula varuhuset! Oliver och Natalie satsade mest på efterrätten :)



Eftersom gosedjur är en sådan bristvara i detta hem :), fick båda barnen en varsin hundvalp med kläder. Även Alex valde ett mjukisdjur, haha, lite otippat! Det var en fruktansvärt ful stor sak med massa färger, långa hängande ben och omaka strumpor på fötterna :)

Själv så undrar jag hur det kan komma sig att man inte köper något alls och ändå kostar det över tusenlappen när man väl kommer till kassan :) Alltid samma sak... jag menar lite stearinljus, någon liten lampa, ett par innerkuddar, en gardinstång och julklappspapper, det _är_ ju faktiskt nästan ingenting.



Innerkuddarna var till dessa två fina kuddfodraler jag köpte på inredningspartyt hos Frida för ett tag sedan. Verkligen, verkligen superfina!



Vi har precis tryckt i oss en sådan här (för övrigt världens godaste choklad), men vi är inte nöjda för det, utan nu är ugnen på och vi ska snart stoppa i en ostkaka där! Vi älskar ostkaka, och det ska förstås ätas med grädde och sylt!



Lugnet har precis lägrat sig hos oss, efter att dessa två högljudda innebandygalningar kom på att de skulle basta! En kanonidé tyckte vi, haha, vad som helst hellre än detta eviga innebandyspelande :)

Nu: Ostkaka!

3 kommentarer:

  1. Ibland sammanfaller vår inredning (oväntat nog eftersom jag är mer bohem än inredare...), kudden "Less is more" är precis en sådan som jag sitter och lutar mig mot nu :)

    SvaraRadera
  2. Hahahahaha, det var otippat på riktigt :) Köper du kuddfodral ;) Men visst är den fin, älskar den! Det fanns en annan med ngn annan text som också var fin...

    SvaraRadera
  3. Haha, nej det var faktiskt en present från min mamma och vi har en till med texten "Keep it simple", jag gillar dem jättemycket :)

    SvaraRadera