lördag 19 november 2011

Resten av dagen idag

Just nu: Småbarnen sover, Daniel och Alex ligger i soffan och spelar UNO med varsin iPad, J och B är förstås någonstans med sina kompisar såsom alla andra kvällar, och jag bloggar samt myser med kaffe och lördagsgodis! Doftljus med vaniljdoft är den första julsaken för i år (förutom glögg, pepparkakor, julmust och skumtomtar förstås :))

Dagen idag har varit fartfylld, fast på ett bra sätt. Jag har inte känt mig stressad idag, och jag tror att det beror på att det mesta som hänt idag ändå varit frivilligt snarare än måsten.



Barnen och Daniel var till brandstationen på öppet hus. Jag var hemma och städade huset.



Ganska coolt att få släcka riktig eld!



Olivers kompis Johan följde med.



Man fick både provsitta brandbilarna...



... och åka med en sväng! Natalies fina långa strumpor och tillhörande halsduk har mormor stickat.



Dom är så supersnälla, alla brandmännen här i Knivsta!



Natalie var överlycklig över sina "brandloppor" :)



Johan följde med hem till oss, och det var bra så hade Oliver en kompis medan jag, Natalie och Daniel var på...


Man kan inte tro att det är helgen innan första advent! Hur varmt och fint som helst ju! Fast ytterkläderna skippade vi bara för att det är 20 meter från dörr till dörr...

... Noras ettårskalas! Som vanligt hos W & A var det fullt hus, säkert 30 vuxna och tio barn! Supergott fika fick vi, och nu börjar det vara så att vi känner hela deras släkt också :)

Vi vågar aldrig fota hos dem eftersom ingen fotar, varken de själva eller någon annan. Känns som slöseri på fint kalas och vackra människor, dock ;)



Daniel fixade sekretariatet på Alex innebandy vilket var skönt (att slippa)! De vann 7-1, så man kan ju fundera om han verkligen räknade alla målen motståndarlaget gjorde :)

Mathandling, tvätt och annat pyssel har också blivit gjort under dagen.



En sak som är bra, är att vi äter väldigt mycket frukt i den här familjen. Ställer man fram ett sånt här fat på köksbordet, så blir det tömt på nolltid. Kanske har det betydelse till att vi nästan aldrig är sjuka?

Nu är jag supertrött som vanligt. Tänkte vara lite wild och crazy och lägga mig snart...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar