fredag 25 november 2011

Dan före dan och svartvita foton

Pepparkaksdeg har köpts, likaså godis till dekorering samt ett par nya pepparkaksformar. Bokstäverna ska sitta på- gissa vilken dörr :) Ytterdörren kanske ;)


Det är dan före dan för det årliga pepparkaksbaket, och barnen är mer än förväntansfulla! Varje år bakar vi och dekorerar (med betoning på dekorerar :)) pepparkakor i princip hela lördagen innan första advent.



Idag slutade jag redan klockan tre. Jag åkte till Gränby Centrum för lite julkänsla och shopping. Men jag vet inte vad som hände, jag hittade _ingenting_ fint! Jag strosade runt i alla de fina affärer utan att hitta något jag gillade eller ville ha. Allt var minst fult eller dyrt, och det mesta var både och!

Vi behöver nya adventsljusstakar, och jag var säker på att Åhlens skulle ha fina men nej, där fanns inget. Ej heller på Cervera, Indiska, Claes Ohlson eller någon av de andra affärerna. De två här ovan som jag faktiskt köpte, hittade jag på Coop, och tja- de var i alla fall lite mindre fula än de flesta andra.


En lekande skatt i kväll.


Här hemma väntade Daniels supergoda pizza till middag, och nu har vi kraschat i soffan sedan länge (faktiskt så har Daniel redan tagit sig upp också, och åkt precis iväg för att spela hockey).



Jag har beställt svartvita förstoringar till en fotovägg, men dessvärre finns det bara plats för 8 st. kort. Jag beställde fler än så eftersom jag inte kunde bestämma mig då, men det var inte precis lättare nu :) Det svåra är, att alla i familjen ska vara med på minst en bild, men 90% av bilderna är på Oliver och Natalie...



Det blev till slut dessa åtta utvalda. 2 st. ramar fattas än...



Ett par stycken till fick plats på en vajer som jag egentligen köpt till barnens teckningar, men som aldrig kommit upp. Daniel skruvade i en skruv i garderobsväggen för att hänga vajern i.

Kanske kommer inte dessa foton hålla sig fina särskilt länge, men det gör inget. Det är bättre att de håller en stund än att de göms i en byrålåda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar