tisdag 22 november 2011

Tankar

Mathandling idag resulterade i årets första hyacintinköp. Hoppas de hinner öppnas lagom till första advent!

 Idag hade Emma på jobbet åter fixat en spelkväll hemma hos sig, men jag hoppade det den här gången. Jag och den övriga projektgruppen för senaste projektet jag jobbat i, ska ha en projektavslutning i morgon kväll, med rolig aktivitet samt middag. Jag orkar helt enkelt inte vara i farten flera kvällar i rad mitt i veckan, när jag samtidigt jobbar som jag gör.

 Dessutom pratade jag och Cissi idag om att träffas på torsdag kväll, och då prioriterar jag hellre det just nu. Vi träffas alldeles för sällan (och samma sak känner jag med alla mina vänner). Ska det verkligen vara så här? Jobb och stress, jobb och stress! Jag tror jag måste tänka om och åter börja prioritera rätt på en hel del områden. Kanske ska ha det som nyårslöfte :) 


År 2012 ska följande frågor vara min ledstjärna:

  • Vad får mig att må bra på riktigt? (Vara med familj och vänner, ta vara på dagen och stunden, att få tid till att bara vara, att få skapa.)
  • Vad måste jag göra för att att kunna må bra på riktigt? (Frigöra tid till sånt som spelar roll och minska på måsten. Jobba mindre, städa mindre, sänka kraven, känna efter, sitta mindre vid datorn på kvällarna, sova mer, vara ute mer.)

Dags att börja träna inför nästa år då :)


 

 Soff- häng i går kväll. Barnen är otroliga på att orka och på att alltid vara på gott humör. De klarar mörkret, vardagsstressen och morgontröttheten mycket bättre än jag.


 
Avslutar med Alex egengjorda UNT- sida. Hans klass var på studiebesök på UNT, och de fick se hur det går till när man gör en riktig förstasida. Det kom upp rubriker att välja mella på en stor skärm, och man fick klicka på numret för artikeln man ville boka. Ibland kom det upp scoops, och då fick man först bedöma sanningsenligheten i dessa innan man bokade på sig dem :)

... och så är Kesella kvarg med hallonsmak bara världens godaste mellis! Jag är helt beroende av det och äter hur många som helst i veckan :)


Nu ska jag packa in en kalaspresent. Natalie ska på Toves kalas i morgon, på Barnens Djungel på Arlanda stad. Naturligtvis är varken jag, Daniel eller Jonte hemma i morgon kväll, så snälla gulliga Anette har lovat att hämta och lämna Natalie. Puss och kram, Natalie kommer att bli sååå glad över att få åka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar