måndag 28 november 2011

Första snön!



Sent i går kväll snöade det lite. På natten kom det kanske lite till, och nu idag ytterligare lite till. Inte mycket alls, men så det ser ut som vitt puder på marken. 

Det här är ganska lagom mängd snö. Kommer det inte mer bara så tycker även jag att det är nästan trevligt :)


Tandborstning i morse, strax innan jag skjutsade dem till skolan. Barnen tycker jag är knäpp som fotar dem när de borstar tänderna :)

Idag har jag haft mycket måsten, sånt där man inte kommer undan: Tvätt i massor massor, lakanbyte i alla sängar, plock överallt i huset, sortering och fix. Skittråkigt men skönt när det är gjort. Och vad skulle jag göra utan mina måndagar?

Tanken var att baka pepparkakshus idag, men jag har inte kommit längre än att jag bestämt hur huset ska se ut, ritat mönster och klippt ut delarna av papper. Vilken dag som helst blir det nog även bakat :)


Lekstugan ser nästan ut som ett pepparkakshus, med florsocker på taket :)

Dagens trevligaste var min och Daniels promenad i det vackra soliga vädret mitt på dagen. Vi avslutade promenaden med att vänta in skolbussen, och knalla sedan hem tillsammans med barnen. 

Denna måndag är för övrigt den sista Daniel jobbar hemifrån, från och med torsdag denna vecka jobbar han i Kista. Det tycker jag är både bra och dåligt, men mest bra faktiskt :)

Nu: Läggning av barnen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar