onsdag 16 november 2011

Träningsväskan packad!

En av de saker man inte saknar innan man skaffar en, och när man väl skaffat en inte kan leva förutan, är grapefruktskedar! Så grymt bra med sked och kniv i ett!

I morgon ska jag (kanske, haha :)) följa med Alma på gym efter jobbet. Jag är tveksam till om det är någon vidare bra idé, men eftersom det var sisådär 15 år sedan jag sist var på ett gym (i syfte att träna själv), så är det kanske värt ett försök. Ska försöka att peppa mig själv genom att lista upp för- och nackdelar med gymträning:


Fördelar:

  • Nära jobbet, praktiskt att åka direkt efter jobb
  • Individuellt = alltid rätt nivå
  • Blir av om vi är två
  • Att få starkare muskler förebygger nack- och ryggvärk
  • Det gör inget att det blivit kallt och mörkt eftersom man är inomhus
  • Jag har ju faktiskt köpt träningskläder :)

Nackdelar:

  • Gillar konditionsträning (typ löpning) bättre eftersom det passar mig och min kropp
  • Jag har inte ont någonstans och är rätt nöjd med min kropp = inte jättemotiverad :)
  • Långa dagar innan jag är hemma
  • Troligen skittråkigt
  • Troligen skittråkigt
  • Troligen skittråkigt
  • Troligen skittråkigt


Ser man på, nackdelarna var faktiskt fler än fördelarna ;)

Haha, verkar gå bra det här :) Rapport utlovas i morgon!


2 kommentarer:

  1. Hahahaha...skrattar gott åt din "nackdels-lista", hur ljuvlig som helst :)

    SvaraRadera
  2. Haha, eller hur, det där med rätt inställning är överreklamerat tror jag :)

    SvaraRadera