lördag 12 november 2011

Måsten

Myyyyys och läsa nya Bamse i fåtöljen på morgonen. Det absolut, absolut, absolut bästa i hela världen är att få vara med barnen!!!

Jag trodde det skulle bli en rätt så lugn helg, men det blev det ju minst sagt inte. Som vanligt. Högst upp på önskelistan just nu står en helg utan 10000 måsten, men det verkar inte som det någonsin mer kommer att inträffa faktiskt!

Jag brukar tycka att hösten är den bästa årstiden, men i år har jag inte känt annat än en djup trötthet och matthet som aldrig verkar ge med sig! Jag älskar när det händer saker, roliga saker, utflykter och events med familj och vänner. Men jag hatar att livet består av så mycket måsten jag inte valt och noll kontroll över min egen tid. Och så är jag verkligen dö-less på att jämt vara trött!


Jag är benägen att hålla med mitt olivträd: Hösten suger!

Alex hade bortamatch på innebandyn idag och Daniel var chaufför. Samling på Statoil klockan 8, vilket innebar att vi alla var mer eller mindre vakna från 7:30 idag.



Jag har bakat 90 st. (femdubbla satsen) chokladmuffinsar idag, till ett fika vi ska anordna med ett par andra familjer. Det ska bli grädde och chokladhjärtan på också :)



Barnen har lekt med varandra samt med kompisar idag. Oliver kom precis hem från sin lekdate, och Daniel och Natalie spelar WII. Jag ska bara blogga lite, sedan har jag faktiskt min del av städningen kvar att göra innan bastun...

4st. julklappar till fattiga barnen i Moldavien ska jag göra i år, som alla andra år. Det som fattas är reflexer som jag inte hittade idag samt en personlig hälsning. Sedan ska skolan bidra med penna, sudd och skrivbok innan klapparna ska packas i plast och julpapper...

Jag har även varit till stan idag. Jag hade massor att fixa: Två kalaspresenter till kompisar, fyra julklappar till fattiga barnen (insamling som skolan deltar i varje år), paket till paketkalendrar för varje barns klass, 1-årspresent till granntjejen till nästa helg, fika till i morgon (fars dag) samt presenter till Daniel. Dessutom handlade jag lite mat, lite kläder, en stekpanna och julklappar till Natalie och Laila. Och så fick jag mega- ångest över hur mycket pengar jag använde :[ Jag hade för mig att våra stekpannor var skitdåliga men de var de inte, så vi behövde faktiskt inte en ny fin dyr stekpanna. Och så handlade jag jättetråkiga presenter till Daniel som ändå kostade massor... Haha, jag hör själv hur jag låter, men jag kan inte hjälpa det! Hoppas jag får bli en björn i mitt nästa liv, så jag kan gå i ide om hösten, det skulle kanske vara det bästa för alla!

Nu: Städ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar