tisdag 1 november 2011

Fruktsallad och rastlösa barn

Både bus och godis nästan varje dag hos oss :)

Tänk att det redan är november!!! Jag njuter av varje snöfri dag nu, jag avskyr snö och det kan komma snö vilken dag som helst faktiskt! Som tur är, är det ju rätt varmt för årstiden, 10-15 grader på dagarna. Me like!

Idag var en vanlig, bra jobbdag för min del. Barnen var hemma själva på eftermiddagen då Daniel var på ett möte i Stockholm. Jag slutade strax efter halv fyra, så det fick gå ändå. Fast... rätt högljutt hade det visst varit enligt Alex. Han hade sin kompis William här, och de hade helt enkelt stängt dörren om sig och låtit showen pågå. Konstigt att ingen skadade sig...

I morgon går jag en utbildning mellan 9-11, äter lunch och flexar sedan ut. Daniel ska till Stockholm i morgon igen. Men på torsdag och fredag är han ledig med barnen.



Nu på kvällen har det varit betydligt lugnare tempo. Vi har ätit god laxpasta och byggt lego. Jag ligger mest på golvet och fotar dock...



En fruktsallad som kvällsmys! Frukten går inte riktigt åt nu när det inte finns några skolväskor och utflyktsmatsäckar att stoppa den i :)

Bananerna ligger i en separat skål, haha, det är bara Daniel som äter banan och vi andra vill inte förpesta vår sallad med banansmak :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar