tisdag 15 november 2011

Jackor

Just nu: Rykande varm Blossa äppelglögg ur en handdrejad mugg köpt på Gotland. Vi har 12 st. sådana här muggar som aldrig används. Kanske för att vi inte har några assietter till?
Daniel, den nöten :) har bestämt sig för att köra LCHF fram till jul, vilket innebär att jag själv får dricka upp all glöggen i år :)



Idag har uppkopplingen funkat utan större missöden, skönt att felet var snabbt övergående i alla fall!

Jag har haft en bra dag på alla sätt, dock inte så fotografisk, så alla bilderna nedan är från igår. Jag har visserligen fotat rätt mycket idag, men mest centrifugrör, filterdelar, pipettspetsar och avdödningspulver för biologiskt avfall :) Vi hade Lean- förmiddag på jobbet och fotade lådornas innehåll på vårt labb.



I går, när alla barnen var skjutsade till sina skolor, lockade jag Daniel (som mest sitter hemma och jobbar) med mig på en solig långpromenad. Det var bara sååå underbart att få en portion med motion, frisk luft och framför allt sol! Värsta energikicken! Efteråt röjde jag och plockade i hela huset, av bara farten!



Sedan åkte jag till stan för lite ärenden, dessa eviga ärenden! Jag belönade mig själv efteråt med en sushilunch. Älskar verkligen sushi hur mycket som helst!



Jag behövde en riktigt varm vinterjacka, och hade sett framför mig en svart dunparkas med lurv- luva. Vet inte riktigt vad som hände, men hem kom jag med en knallröd jacka i stället! Inte riktigt likt mig, liksom, som alltid fastnar för svart eller vitt. Men jag är grymt nöjd med mitt köp i alla fall... Gillade två andra modeller bättre, men båda var liten aning orange- röda. Jag valde helt enkelt den allra rödaste jackan! På bilden ser denna jacka lite orange ut men den är verkligen helröd i verkligheten :)

Och så bjuder jag på mina hemma- lånkisar, haha!



Här har vi en till ny jacka som faktiskt är allt annat än ny. Kanske är den till och med äldre än mig?

För ett par veckor sedan var vi förbi en loppis för att Alex skulle kolla efter något spel. Där fick jag syn på denna pärla till finkappa, som dessutom råkade sitta helt perfekt! Den var i gräsligt skick, så skitig så den stank (och tålde dessutom bara kemtvätt enligt instruktionen) samt att den var rätt trasig.

Priset var 90 riksdaler, och jag bestämde mig för att ge den en chans till ett nytt liv! Jag började med att tvätta kappan i badkaret, och fick då byta vatten fyra gånger tills det inte var svart längre, haha! Sedan fick plagget hängtorka i ett par dygn, innan jag sydde igen allt som var trasigt samt strök både fodret och yttertyget. Och voilá, en kappa är återfödd!

Action "Rädda kappan" var ett roligt projekt, och nu har jag en unik och speciell finkappa till alla vinterns festligheter! Inte illa för 90 kronor :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar