söndag 24 juli 2011

Bakluckeloppis och storröjning

Natalie är i pussel- ålder! Hon fick två nya princess- pussel igår, dock inte från loppis utan från en helt vanlig affär.


Igår morse åkte Petter hem. Jag och Daniel skjutsade honom till Arlanda, och passade på att bonga ett till av våra "sommarmåsten", nämligen en bakluckeloppis.



En kvinna hade slutat som försäljare för Noble House, och sålde ut sitt lager av oanvända saker. En fin vändbar löpare för 40 kronor!



Ett grillförkläde och två grytlappar för 80 kr. Detta ska bli en inflyttningspresent.



Nya böcker med CD- skiva i, presenter :) 40 kr/st.



En oanvänd rygga från Vincent, jättefin! Jag ska ha den själv tänkte jag. Ibland behöver man ryggsäck. 40 kr.



N fick en tung docka som känns precis som en riktig baby, 30kr. Samt ett par prinsessor till riddar- serien Oliver har.

Sedan köpte Daniel en del filmer, dataspel och sånt han brukar köpa :) Inte min tekopp riktigt.



Boulespel pågår! Jag tänker på Italien och de _söta_ gamla gubbarna som spelar boule i parkerna!



Natalie lekte i sandlådan i timmar! Daniel fixade ny sand i den för ett par veckor sedan.


Jag påbörjade ett stort projekt i går kväll, röjning i Olivers och Alex rum! De har alldeles för mycket saker, och det gör att det är omöjligt att hålla ordning. Att sakerna inte ryms = de läggs på fel ställe = kaos sprider sig = det är stökigt jämt = massa energi sugs ut.

Jag hatar verkligen stök och o-ordning samt saker som inte används!

Jag gick igenom varendaste pryl, back, låda och skåp. Resultatet blev två proppade svarta sopsäckar till tippen, fyra jättekassar med leksaker ingen leker med till loppis, en hel jättehög med spel ingen spelar som ska bort, och 10 (!!!) tomma leksaksbackar!!!

HELT UNDERBART!!! Det är redan så mycket lättare att andas i deras rum, och i morgon ska vi till IKEA för komplettering av små ting. Sedan kommer före- och efter- bilder :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar