onsdag 13 juli 2011

Blommor och annat joks

Underbar syn, skåpet fullt av nya pods!

Jag bloggar alldeles för sent, varje kväll... ska ändra på det fr.o.m. i morgon!



Idag har vi mestadels varit hemma, bortsett från en sväng till Knivsta för att bland annat hämta ut kaffepodsen (Merja) samt övningskörning med J på stan (Daniel).



Melonsallad är en sommarfavorit hos oss!


Alexander was here :)

Det har varit lite kyligare idag vilket är skönt.



Jag offrade över två timmar till att rycka upp ogräs i trädgården. Nu ser man blommorna igen :)

Trädgårdsskötsel är ett elände tycker jag, ett nödvändigt ont som jag måste göra för att det hör till villalivet. Inget jag vill göra eller njuter av tyvärr! Vattna hade jag också behövt men får ta det i morgon. Vattnade hos grannarna i alla fall!



Luktärtorna är på G!



Lavendel är en av de få växter som verkar trivas hos oss! Jag har massor av både blå och vit lavendel och det är sååå vackert tillsammans med rosorna (de få som överlevt...).



På vänster sida om raden med "The Fairy" ska det bli en mur. Tanken var att både bygga den och lägga kantsten i trädgården i år, men det blir faktiskt inget av det. Vi väljer att "hoppa över" en sommar gällande stora projekt och bara njuta av semestern, sommaren och varandra!



Kvällsmaten idag var fetaostsallad med tonfiskröra på riskaka. Tonfiskröran är en favorit som vi brukar göra om vi bjuder på mackor till gästerna. En burk tonfisk blandas med en dl majonnäs och en dl bostongurka (ungefär, jag brukar bara skeda i tills det ser bra ut). MUMS!!!

Jag har påbörjat en högläsningsbok till barnen, bröderna Lejonhjärta. N har ju hört den på dagis men missade en del, och Oliver vill gärna höra den. Vi läste tre första kapitel i kväll och hade verkligen hur mysigt som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar