fredag 15 juli 2011

Ja det finns blåbär!

Solnedgången i går kväll var verkligen magiskt vacker!

Dagen idag har gått i slöandets tecken. Den har mest bestått av:



...läsning, datorhäng...



... och lek i olika former. På morgonen såg det ut att kunna bli regndag men det har varit lite mulet bara.



Oliver är glad åt sin Lego Star Wars- t-shirt. Här matchar han kylskåpsmagneterna köpta i Legoland.



Jonatan jobbade sin sista dag idag, innan sin två veckors ledighet (och Benne gjorde sin sista dag på hela sommaren igår). Med sig hem hade han 10 kg (!!!) påskägg! Det var någon underleverantör som visst hade så mycket påskgodis kvar så de eldade med det :)

Så om någon vi känner är sugen på ett par kilo påskägg, är det bara att anmäla intresse :)



Utöver påskägg, har vi mest ätit detta idag, karjalanpiirakat med ägg- smör.



Daniel gjorde jättegod ris-a-la-malta av resten av risgröten, mums! Vi kör med lite jultema för tillfället, haha, igår åt vi risgrynsgröt med skinkmacka :)



På eftermiddagen skulle jag bara snabbt sticka till skogen och kolla om det fanns några blåbär i år. Hamnade så klart sittandes hos Cissi, haha! Vi satt och drack kaffe och åt glass och snackade i ett par timmar, och det var nog precis vad vi båda behövde!

Beundrar dig så mycket och på så många sätt vännen! Tack för pratstunden och tänk på det jag sa :)



Det finns precis hur mycket blåbär som helst! Jag hade ingen plockare med mig så jag raffsade ihop en dryg liter bara, men måste tillbaka pronto!



En vacker snok ringlade över stigen. Kanske borde ha gummistövlar på sig i dessa steniga skogar!

Nu ska jag, Daniel och Alex (bara vi som är hemma så klart och så de små som sover) ha en spelkväll med popcorn, tända ljus, Cluedo och -rätt gissat- påskägg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar