torsdag 28 juli 2011

Syskonbesök


Idag har jag haft systrar på besök, Minna, Mave, Maaka och lilla Joona har varit och är här.



Joona är snart 1,5 år och en riktig motorkille. Här hjälper Mave honom med ännu en "brrrrrrrrrrr".



Wii- turnering med olika minispel, Daniel köpte skivan när vi var till Toys ´r us för en vecka sedan och den är snart sönderspelad :)

På bilden ses även en skymt av gardinen mellan Olivers och Alex rum som kommit upp...



Joona matar dockorna i lekstugan... De tyckte inte om maten så han fick koka om flera gånger :)



Vi har även ätit mat på riktigt! Grillat som vanligt, dags för höst snart, man börjar ledsna på detta eviga grillande :)



Lek ute och lek inne...



... och så massa massa bad! Joona hade kunnat flyttat ut till våran pool tror jag!



Finaste Jonatan kom förbi mitt på dagen och visade sig. Benne har vi däremot inte sett till.



Förresten köpte jag en jättefin "Marimekko"- skål i bautastorlek på Åland!!! Natalie köpte även hon något riktigt finskt, nämligen en till Mumin- mugg till samlingen.



Joona är på något sätt mittpunkten hela tiden!



Alex ville ha en piltavla och som han kastar pil, dagarna i ända!



Krocket har spelats...



Och så har Ossian fått springa i koppel. Jag har varit till tandläkaren med Natalie (perfekta gaddar, kan hoppa över nästa års besök!) och vi har bastat. Resten av dagen har handlat om mat, fika och poolbad.



Tossiga kaninen åt upp en hel del luktärtor och grävde ner sig mellan dem som avslutning :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar