måndag 4 juli 2011

IKEA och ett par norrmän

På somrarna brukar jag ha ett överkast i fåtöljen. Nytvättad vit soffa + barfotabarn = bad kombo.

Idag har Daniel och barnen haft gäster från Norge, Tor och Evy med familj från Malm. Det hade funnits en kompis till alla barnen, jättekul! Såååå klart hade inte en enda bild tagits, hade ju velat se ju!



Vi är inte många på jobbet denna vecka! Det känns rätt ödsligt att jobba på... På lunchen valde jag att i stället åka till IKEA och handla lite dittan och lite dattan: taklampa till Benne, tavellister till Jonte, ett par krukor och korgar, badhanddukar...

Här hemma hade Daniel haft en riktig fixardag (innan gästerna kom). Han hade bland annat skruvat ihop de två hyllorna ovan, köpta på IKEA för flera månader sedan men som blivit ståendes i hallen tills nu.

Det blev helt perfekt förvaring för alla de inredningstidningar som jag inte vill slänga. Det som ännu fattas i sovrummet är foton samt en tavellist på väggen ovanför sängen. Tavellisten är köpt men jag har lite beslutsångest över hur jag vill ha det så det får vänta lite till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar